سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر دلت جامه پرهیزگاری بپوشان تا به دانش برسی [از سفارشهای خضر به موسی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

به نقل از خبرآنلاین، مایکل کلارک دانکن بازیگر آمریکایی که روز دوشنبه در 54 سالگی درگذشت، بیش از همه برای بازی در نقش یک زندانی محکوم به مرگ در فیلم «مسیر سبز» شهرت دارد.

دانکن در این فیلم که به دفعات از تلویزیون ایران هم پخش شده، نقش یک مرد سیاهپوست تنومند به نام جان کافی را بازی می‌کند که تابستان سال 1935 و در دوران رکورد اقتصادی در آمریکا به جرم تجاوز و قتل دو دختر کوچک به زندان کلد مانتین فرستاده می‌شود تا در نهایت اعدام شود.

کافی تمام ویژگی‌های یک «غول مهربان» را دارد: خجالتی، کسی که آرام صحبت می‌کند، از تاریکی می‌ترسد و اغلب گریه می‌کند. او به زودی نشان می‌دهد قدرت‌های فراطبیعی دارد.

کافی ابتدا مشکل عفونت ادراری پل اجکامب (تام هنکس) یکی از ماموران زندان و مسئول بند زندانیان محکوم به مرگ را حل می‌کند. او بعد یک موش مرده را زنده می‌کند و در نهایت همسر بسیار بیمار هال مورس (جیمز کرامول) رئیس زندان را شفا می‌بخشد.

در ادامه فیلم «مسیر سبز» متوجه می‌شویم کافی قاتل بچه‌ها نیست و یک زندانی وحشی به نام ویلیام وارتن (سام راک‌ول) آن‌ها را به قتل رسانده است. در نهایت کافی در شرایطی که با بسیاری از ماموران زندان و حتی زندانیان رابطه خوبی برقرار کرده، با صندلی الکتریکی اعدام می‌شود.

«مسیر سبز» به کارگردانی فرانک دارابونت بر مبنای رمانی به همین نام نوشته استفن کینگ و با بودجه‌ای درحدود 60 میلیون دلار ساخته شد. فیلم با موفقیت بسیار هم نزد تماشاگران و هم منتقدان روبرو شد و در دنیا حدود 287 میلیون دلار فروخت.

«مسیر سبز» نامزد چهار جایزه اسکار شد: بهترین بازیگر مرد مکمل برای دانکن، بهترین فیلم، بهترین صدا و بهترین فیلمنامه اقتباسی.

نقش‌آفرینی دانکن مورد توجه منتقدان و سینماروها قرار گرفت و او به سرعت یکی از بازیگران محبوب هالیوود شد. «آرماگدون»، «سیاره میمون‌ها»، «دردویل»، «شب‌های تالدگا» و «پاندای کونگ فو‌‌ کار» از دیگر فیلم‌های مهم مایکل کلارک دانکن است.

او صبح دوشنبه در مرکز پزشکی سیدرز-ساینای در لس آنجلس در 54 سالگی درگذشت. دانکن از 13 ژوئیه به دلیل حمله قلبی در این مرکز بستری بود.


91/6/16::: 4:36 ص